Lars Christian (t.v.) befant seg om bord i DAT-flyet, mens faren Per Hunn ventet i terminalbygget på Moss lufthavn Rygge. (Foto: Terje Holm)

Kjøp bilde

Høy puls mens flydramatikken pågikk

Moss Lufthavn Rygge: Mens sønnen Lars Christian befant seg om bord i DAT-flyet, sto faren Per Hunn og ventet i terminalbygget på Moss lufthavn Rygge. Der ble ventetiden svært lang.

17 ambulanser ble sendt til Moss Lufthavn Rygge da alarmen gikk. Et DAT-fly meldte om en feilmelding som indikerte feil med nesehjulet. DAT-flyet gjennomførte en kontrollert nødlanding. (Mattis Hepsøy Knudsen)

Kjøp bilde

Per Hunn forteller at han ikke fikk noe informasjon før rett før flyet skulle lande.

- Informasjonen var mangelfull. De eneste som jevnlig ble opplyst var at flyet skulle lande om et par minutter, men det tok jo et par timer før det skjedde, sier Hunn.

Som gammel flyver håpte han imidlertid at landingen skulle gå bra.

Facebook-knapp kommer her

Les også: Stor dramatikk på Moss Lufthavn Rygge da DAT-fly ikke kunne lande

Bildegalleri fra dramatikke på MLR ser du her

Om bord i flyet fikk passasjerene god og profesjonell informasjon.

- Vi fikk beskjed om at ting ikke var som de skulle være, og at det kunne være en feil på nesehjulet, og at vi kunne regne med å måtte lande uten at nesehjulet var ute, sier passasjer Lars Christian Hunn.

- Hvordan tok dere det?

-Det gikk fint. Noen av oss fikk oppgaver i forbindelse med landingen slik at passasjerene skulle komme seg ut og langt bort fra flyet.

-Var dere rimelig sikre på at dette skulle gå bra?

-Man vet jo aldri som sånne ting. Pulsen var rimelig høy.

Flyet sirklet en time i luften før det landet trygt på Moss Lufthavn Rygge.

Se bildegalleri her

Facebook-knapp kommer her

Les også

()