Byens beste er det viktigste

Jarle Rasmussen er Bane Nors prosjektsjef for utbyggingen Sandbukta–Moss–Såstad.

Jarle Rasmussen er Bane Nors prosjektsjef for utbyggingen Sandbukta–Moss–Såstad. Foto:

Av
Artikkelen er over 2 år gammel
DEL

LeserbrevJeg har med stor interesse lest Tore Wiik's debattinnlegg "Om et stort problem og et lite problem". Innlegget er om vei- og jernbaneutbyggingen i Moss.

Jeg oppfordrer herved alle til å lese artikkelen. Her bør nevnes at Tore Wiik er en svært oppegående person som har ledet utviklingen i en av byens hjørnestensbedrifter i mange år.

Det er nå skapt så mye usikkerhet rundt vei- og jernbaneutbyggingen i Moss at det byen nå trenger er en pause på, la oss si 6 måneder, for å kunne utrede andre alternativer på en skikkelig måte. Det bare MÅ Moss ha råd til. Og da må BÅDE vei- og jernbaneutbygging sees under ett.

Hovedfokus nå må være HVA ER BEST FOR BYEN. Da spiller det liten rolle om beslutningene som er tatt er demokratiske eller ikke. Særlig hvis beslutningene ikke er de beste for byen.

Er det ikke mulig å samle sammen noen politikere og andre fagpersoner som kan jobbe sammen med dette et halvt år til? Disse personene bør da helst ikke inkludere de som til nå har vært mest i rampelyset. De har rett og slett for mye dårlig ballast. For å gjenta: Byens beste MÅ være det viktigste.

Tore Wiik tar feil på ett punkt. Han nevner at et nytt dobbeltspor vil kunne korte ned reisetiden til Oslo med opp til 3 minutter. Jeg har regnet på dette, og kommet til at dette er fysisk umulig. I beste fall kan ca. 1 minutt reisetid spares. Men med den planlagte traséen vil reisetiden sannsynligvis bli lenger eller i beste fall den samme.

Steinsland Ingar Rune

Daglig leder LabelCraft AS

Løkkegata 15, Moss

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags