– På Kanten, Gretha Kant

Jonathan Parker, leder i Bedre Bytuvikling Moss, BBM.

Jonathan Parker, leder i Bedre Bytuvikling Moss, BBM. Foto:

Av
DEL

LeserbrevGretha Kant antyder i sitt innlegg at det var Asbjørn Froholt og Rygge kommune som hindret at Rv19 ikke lot seg gjennomføre etter hennes ordførerperiode!

Det er langt fra sannheten. Faktum er at Kant presset igjennom en RV19 fra havna til Årvoll som ikke lot seg kombinere med vedtatte dobbeltspor. Den ble forkastet av Statens vegvesen allerede i 2003. Isteden valgte Statens vegvesen løsningen fra Blinken til innfartsveien som frivillig organisasjon MOSS 2010 hadde fremskaffet med utgangspunkt i en langtunnel!

Problemet var at verken Moss kommune eller Bane NOR ville utrede en langtunnel! De drømte om en Rv19 som kunne kombineres med muligheten for eiendomsspekulasjon på ruinene av Nyquistbyen. Dette er grunnen til at Moss fortsatt ikke har fått noe løsning på Rv 19. Høyre og AP har hovedansvaret.

LES INNLEGGET TIL KANT HER: Men Asbjørn Froholt, da ...

LES INNLEGGET TIL FROHOLT HER: Om vei, havn og tog

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags