Holder tradisjoner i hevd

Av
Artikkelen er over 2 år gammel
DEL

Mårn du I tidligere tider inviterte man til dugnad for å skru sammen alt av møbler fra møbelgiganten i nabolandet. Omkvedet var at det stort sett alltid manglet en eller annen skrue, plugg eller stift. Manglene ble etterfulgt av ulike ord og uttrykk som ikke var anbefalt med barn til stede. Når vi likevel hadde fått det hele til å henge sammen, så satt vi oss ned og smilte fornøyd. Samtidig forsikret vi alle som hadde deltatt i dugnaden at dette var siste gangen vi handlet noe her. Men så går dagene, ukene og månedene, og så er vi der igjen. Ryktet til møbelgiganten har blitt mye bedre de siste årene. Det er sjelden jeg hører klager på mangel av skruer, plugger og stifter. Men irritere kan møbelvarehuset i gult og blått fremdeles.

Den tredje gangen jeg denne sensommeren befant meg i et bokollektiv i Oslo for å ta imot og skru sammen møbler, vi snakker om de samme møblene jeg ventet på, så slet jeg med å tenke positivt. Men i et forsøk lekte jeg meg med at møbelgiganten prøvde å vedlikeholde gamle tradisjoner og myter om seg selv. Men siden det er blitt så greit å sette sammen møblene morer de seg nå med og ikke levere varene som avtalt. Varene kommer i tidsrommet kl. 10.00 – 1400 ble det sagt første gangen. Neste gang skulle de komme mellom kl. 16.00 – 22.00, og sånn gikk jo dagene. Den fjerde gangen dukket siste leveranse opp. I mellomtiden var det delt ut gavekort og beklagelser. Ethvert konstruktivt forslag på løsning ble effektivt tilbakevist av kundeservice, som ikke hadde verken teamledere eller andre ledere på jobb. Litt som og slåss med Ikea-dyna si. Du kommer liksom ingen vei. Ja, så gjør vi vel som før; venter noen dager, uker og måneder og prøver igjen

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags

Kommentarer til denne saken