Denne gangen er det en parfyme som er i vinden på det sosiale mediet TikTok. Butikkjeden Normal har opplevd massiv interesse for godlukten.

– Vi har helt klart merket en forskjell i salget etter at parfymen ble en hit på TikTok, forteller regionsjef for Normal Østlandet, Magne Polsrød til Moss Avis.

Parfymen som har gått «viralt» kommer fra merket La Rive, og heter «Her Choice». Grunnen til at akkurat denne har tatt av på TikTok er fordi den skal være en «dupe» for den populære parfymen «My Way» fra Armani.

«Dupe» er internettsjargong og brukes til å beskrive et produkt som er veldig, eller helt likt, et annet, ofte mye dyrere, produkt.

For referanse så selges parfymen fra Armani for ofte over 600 kroner, mens La Rive parfymen selges for 80–90 kroner, og ifølge internettet lukter de altså veldig likt.

Virale trender

Polsrød forteller at de har sett produkter gå viralt tidligere, men at det ofte er vanskelig å forberede seg i forkant.

– Vi klarer sjelden å gjette oss til hvilke produkter som kan gå viralt, så vi gjør så godt vi kan på å fylle opp når de går tomt for produkter, forklarer han.

Også Normal i Vestby har opplevd stor etterspørsel.

– Denne parfymen har vært utsolgt i tre uker. Nå har vi akkurat fått den tilbake på lager. Vi får daglig spørsmål og telefoner om denne parfymen nå, og det er særlig blant unge kunder, men vi har også foreldre innom som kommer for å handle til barna, sa Ann Cecilie Følstad, butikksjef hos Normal på Vestby Storsenter til Vestby Avis tidligere denne uken.