Leserbrev Dette er et debattinnlegg, skrevet av en ekstern bidragsyter. Innlegget gir uttrykk for skribentens holdninger.
I sin kronikk 24. feb. sier Birger Steffensen fra Bane NOR følgende; «I dag er det områder ved Fjordveien som har sikkerhetsfaktor helt ned i 1,03. Vi foreslår en løsning hvor stabiliteten økes med ca 40 % og som tilfredsstiller NVE sitt regelverk for områdestabilitet. Vi er imidlertid avhengig av å få til lov å fravike kravet i vegnormalen knyttet til lokal stabilitet. Uten dette kan faktisk det ende opp med at Fjordveien ikke blir utbedret.»
Går det an å bli mer uklar. «Områdestabilitet, lokal stabilitet». Hva blir stabiliteten. Hvordan kvalitetssikres usikkerhetsanalysen. Jeg vil tro at all gravingen som hittil er gjort ikke har vært med på å øke stabiliteten.
Hvor mange milliarder kan kostandene øke før en ser seg nødt til å skrote hele prosjektet.
Kommentarer til denne saken