Mer populært enn i fjor

Av
Artikkelen er over 4 år gammel

Årets utgave av «Hver gang vi møtes» har betydelig høyere seertall enn fjorårets.

DEL

Gå høsten i møte - KUN 88 kr for 8 uker med papiravisen og alt innhold på nett

- «Hver gang vi møtes» leverer helg etter helg, og seerne får ikke nok av dette fantastiske programmet. 821 000 seere er et formidabelt tall, sier TV 2s programdirektør Pil Gundelach Brandstrup.

Det betyr et snitt på nesten 900.000 seere for de fem første episodene.

Mens fjorårets sesong hadde et snitt på 597.000 seere totalt. Det mest sette programmet i år har hatt over en million seere, mens fjorårssesongen hadde 691.000 på det meste.

- Dette er et mye høyere tall enn i fjor, som vi er strålende godt fornøyd med. Ikke minst med tanke på konkurransen fra NRK som har sendt både Melodi Grand Prix og Idrettsgallaen direkte mot programmet, sier kommunikasjonsansvarlig for «Hver gang vi møtes» i TV 2, Kari Austefjord til bt.no.

PR-effekt?

Det er liten tvil om at de medvirkende artistene, deres plateselskaper og ikke minst TV2 vil tjene godt på programserien som er spilt inn på Vestre Kjærnes gård i Våler.

Hvorvidt millionsatsingen som ble gjort av Moss kommune for å få TV2 til å velge Vestre Kjærnes gård vil gi noen avkastning, er fortsatt et åpnet spørsmål.

I forkant av serien var det flere PR-eksperter som var tvilende til hvilken effekt «Hver gang vi møtes» ville ha for omdømmebyggingen i mosseregionen. Niels J. Wiig, styreleder i Visit Moss har tidligere slått tilbake mot kritikken, og uttalt at det vil dukke opp mye fra distriktet i TV-serien.

Ordfører Tage Pettersen har tidligere uttalt at pengene de betalte til TV2 er "en del av en større greie" for å markedsføre regionen.

Etter fem episoder er det foreløpig fint lite med «Mosse-reklame» å spore, men det er fortsatt tre episoder igjen.  

Populære låter

I dag slippes det en CD med 25 av de totalt 49 låtene fra programserien, og med fjorårets salgssuksess friskt i minne er det lov å tro på at også denne samlingen vil selge godt.

- Det var to norske CD-utgivelser som solgte over 100.000 i fjor, det var «Hver gang vi møtes» og Vamp, sier markedssjef i EMI, Erling Johannessen til bt.no. Han tror det skal være mulig å komme opp i et tilsvarende salgstall for årets samle-CD fra TV-serien.

Også å streamingtjenesten Wimp opplever de at låtene fra «Hver gang vi møtes» er populære med mange avspillinger.

Artikkeltags