Movar opplever i disse dager en stor pågang av henvendelser fra innbyggere i Rygge og Vestby om avfallet deres hentes.

– Omleggingen ble gjort i starten av februar. I disse områdene har vi satt inn to ekstra renovasjonsbiler som følge av innbyggervekst over tid. Vi understreker at avfallet hentes like ofte som før, men på andre dager, uttaler Rolf-Ivar Buerengen – HR- og kommunikasjonssjef i Movar.

– Enkelt å finne sin nye tømmerute

Movar oppfordrer innbyggerne til å søke opp sin egen adresse i tømmekalenderen på movar.no eller i Movar-appen. Der kan man enkelt få ut en oversikt som viser når de henter ulike typer avfall på din adresse.

– I appen vår kan du i tillegg få en påminnelse dagen før vi henter avfallet, og på movar.no kan de som ønsker det skrive ut en tømmekalender om de ønsker å henge den opp på kjøleskapet sitt, sier Buerengen.

Renovasjonsbilene kjørte en ekstrarute i de berørte områdene i overgangen mellom gammel og ny tømmerute. Dette for å unngå for lang tid mellom siste tømming på opprinnelig hentedag og første tømming på ny, fast hentedag, presiserer Movar.