(Nettavisen): Mellom 11.30 og 14.30 meldte Telenor-kunder over hele landet om problemer med å nettverket. Halv tre kunne Telenor melde at problemene skulle være løst.

– Kundene våre kommer nå også gjennom til vår kundeservice. Vi overvåker situasjonen tett videre, og vi beklager ulempene dette har medført for våre kunder, skriver Telenor på Facebook.

Klokken 13.30 sa informasjonssjef Roald Orheim til Nettavisen. Økonomi at Telenor ikke hadde funnet kilden til problemet.

– Vi jobber fortsatt med feilsøk for å avdekke årsaken til problemet. Vi satt inn store ressurser for å komme til bunns i hva som har skjedd, sa Orheim.

Informasjonssjefen sier problemene inntraff rundt klokken 12, og at Telenor ikke har noen oversikt over hvem som har blitt rammet av feilen.

– Vi ser at kunder over hele landet opplever problemer, sier Orheim.

Ifølge nettstedet Downdetector kom det over 200 rapporter om problemer til Telenor like før klokken 12 fredag. 70 prosent av de rapporterte problemene skal dreie seg om bredbånd.