Obs Rygge til finalen i Årets matgledebutikk

ÅRETS MATGLEDE BUTIKK?: Obs Rygge på Rygge Storsenter er i finalen om å bli årets matgledebutikk.

ÅRETS MATGLEDE BUTIKK?: Obs Rygge på Rygge Storsenter er i finalen om å bli årets matgledebutikk. Foto:

Dagligvarebutikken på Rygge Storsenter er en av åtte dagligvarebutikker i landet som er i finalen for å bli kåret til Årets matgledebutikk.

DEL

Det er Tine og bransjebladet Dagligvarehandelen som står bak konkurransen Årets matgledebutikk, en konkurranse for alle dagligvarebutikkene i landet.

Obs Rygge er altså en av åtte butikker som har gått videre til finalen i klassen for lavprisbutikker.

Varehussjef for Obs Rygge, Kai Alexander Wiborg, er godt fornøyd med at butikken har kommet til finalen.

- Det å komme til finalen er en seier i seg selv, og det er gøy å se at de tiltakene og fokuset vi setter gir slike resultater, sier Wiborg i en pressemelding.

På spørsmål fra Moss Avis om hva som gir vareshussjefen selv matglede og inspirasjon innrømmer han at han selv er litt kresen.

- Jeg liker gjerne en manuell kjøttdisk og en velfylt og fristende frukt- og grøntavdeling, avslører Wiborg.

- En god brødavdeling er heller ikke å forakte, legger han til og forteller at butikken på Rygge Storsenter vil få en egen bake-off og bakeriavdeling 1.oktober i år.

Satser på pallen

Det er tredje året på rad at Obs Rygge er blant finalistene i den landsdekkende konkurransen for daglivarebutikker i kategorien lavpris.

Butikkansatt May-Britt Ingvaldsen har hatt ansvaret for å følge opp konkurransen i butikken og Mette Illeby har bistått med hjelp av planlegging og gjennomføring av aktiviteter og kampanjer i butikken. I år håper de at de kommer på pallen i konkurransen.

- Alle gode ting er jo tre, smiler de. Men selv om en seier i den prestisjefylte dagligvarekonkurransen henger høyt, så virker det ikke som det er det viktigste.

- Vi prøver jo å holde en jevn høy standard og holde det der, forteller Ingvaldsen og Illeby.

Gode tilbakemeldinger fra kunder

Butikken har fått gode tilbakemeldinger fra kunder på at det er en fin og ryddig butikk, noe både Wiborg, Ingvaldsen og Illeby er glad for.

To kvelder i året holder butikken kundekveld, og de prøver å lage litt temaer i butikken med tanke på sesonger for å inspirere kundene. I tillegg har de ofte demoer og stands i butikken som de merker er viktige for å gi inspirasjon til kundene.

Vinneren av Årets matgledebutikk blir kåret 25. oktober, så da gjenstår det å se om Obs Rygge hevder seg på pallen.

Artikkeltags