Gå til sidens hovedinnhold

Ble helt oppgitt over Get

Artikkelen er over 5 år gammel

På vegne av sin gamle mor ba Øystein Gulljord Get slette regninger som kom selv om telefonen var stengt. Det var ikke enkelt.

Han kan fortelle om et frustrerende møte med Get. Det hele startet etter jul da Øystein Gulljord måtte gripe inn på vegne av sin gamle og syke mor.

13.000 kroner

– I februar fikk hun en regning på 13.000 kroner. Derfor kontaktet jeg Get og ba dem stenge telefonen for tre-, fire- og femsifrede numre. Dermed trodde jeg dette var ute av verden, forklarer Gulljord.

– Men i mars får hun en ny regning på 12. 000 kroner. Der fremgår det at Get ikke har stengt telefonen slik selskapet skulle. Likevel er hun fakturert for stengning. Så til tross for at Get har tatt seg betalt for dette, så fortsetter regningene å komme. Dette tar jeg kontakt med selskapets kundesenter om for å få ordnet opp i. Men der møter jeg ingen forståelse. Regningene må bare betales og det blir ikke tatt hensyn til at jeg viser til stengningen som det er fakturert for. Dette resulterer i flere samtaler fram og tilbake. Plutselig bestemmer Get seg for å følge opp stengningen. De sperrer både telefon, TV og internett. Det betyr at min mor også er uten trygghesalarm. Den går nemlig via nettet.

Ikke var dette vi hadde bestilt

– Dermed må jeg kontakte Get igjen for å forklare at det ikke var dette vi hadde bestilt. Jeg får en svevende forklaring på hvorfor dette skjedde og hun får tilbake TV og internett.Så kommer regningen i april. Den er på hele 23.000 kroner - trass i at min mor er fakturert for sperring. - Dette resulterer i enda flere samtaler med Get. Etter hvert får jeg et slags løfte om at noen høyere oppe skal se på saken. Imidlertid går tiden og ingenting skjer. Men dagen etter at jeg var i avisen med saken, så løste den seg. Det er jo fint, men det er ikke slik det skal være, sier Gulljord.

– Vi har tatt kontakt med kunden og kommet til en ordning han er fornøyd med. Her har det nok vært misforståelser, men det har vi ryddet opp, sier Øyvind Husby i Get.

Kommentarer til denne saken