50 tonn snø, unger og lettkledde modeller til Norwegian Outlet

Natt til fredag tok noen seg inn på Norwegian Outlet i Vestby og stjal klær. Bildet er fra åpningen.

Natt til fredag tok noen seg inn på Norwegian Outlet i Vestby og stjal klær. Bildet er fra åpningen. Foto:

Av
Artikkelen er over 8 år gammel

Ådne Søndrål ønsker nok en gang å skape blest om sitt Norwegian Outlet i Vestby. Førstkommende lørdag skal både ski-VM og moteuka i Oslo ”hylles”, med barneskirenn og modeller på ski.

DEL

- Vi kan verken la ski-VM eller Oslo Fashion Week gå upåaktet hen. Derfor arrangeres det både barneskirenn og moteshow, sier Camilla Kielland ved Norwegian Outlet til moss-avis.no.

Del på Facebook

50 tonn snø

Hun kan fortelle at Norges eneste merkevareby, med Ådne Søndrål i spissen, nå har fått tak i store mengder snø som skal fordeles rundt i Outleten.
- Vi har fått inn hele 50 tonn med snø til selve handlegaten, og der kjører vi opp en 600 meter lang løype. Det blir startnummer og alt, sier Kielland om barneskirennet som har start klokken 13.

Skirennet er tenkt for barn opptil 10 år, men ingen nektes å delta.
- Og alle som deltar får verdikort på boller og kakao. Også venter det medaljer og kanskje noen andre premier også.
 
Les også: Inviterer til shoppingfest på Norwegian Outlet

Modeller på ski

I ettermiddagstimene er det moteuka som skal få oppmerksomheten. Og ifølge Kielland kan man forberede seg på både lettkledde og noe varmere kledde modeller – på ski.
- Ja, de skal gå moteoppvisning på ski. Det blir verdens første, tipper jeg. De som skal gå langrenns-catwalk er tre profesjonelle modeller, samt noen av de ansatte her på Norwegian Outlet. Det kan selvsagt bli noe kaldt for de som viser undertøy, men vi har også selskapstøy og vinterklær. Noe for enhver. Og det er selvsagt Ådnes idé, sier hun og ler.

Og kaldt kan det bli for enkelte modeller. Værvarselet viser nemlig -6 grader kl. 12 i Vestby lørdag.

Norwegian Outlet har også tidligere benyttet seg av noe alternative catwalker for å promotere merkevarebyen.
- I forbindelse med Black Friday hadde vi blant annet nakenmodeller i Oslo, og ved lanseringen i fjor sommer hadde vi sendt ut flere ”levende bæreposer”. Denne gang er det altså ski-catwalk for å hylle ski-VM og Oslo Fashion Week, avslutter Camilla Kielland overfor moss-avis.no.

Les også: Valfartet til Norwegian Outlet åpning
 

Artikkeltags