Åpnet ny Moods of Norway-butikk

Av
Artikkelen er over 7 år gammel

I går åpnet moteløvene fra Moods of Norway en etterlengtet butikk Vestby.

DEL

Med frontfigurene Peder Børresen (35) fra Son og Simen Stålnacke (37) fra Stryn i spissen, ble Moods of Norway-butikk nummer 19 behørig åpnet i merkevarelandsbyen Norwegian Outlet i Vestby.

På plass var selvsagt også den velkjente rosa traktoren – selve symbolet på den eventyrlige suksessen som dette moteselskapet har hatt de ti årene det har eksistert.

Den eneste registrerte traktoren i Hollywood tilhører tilfeldigvis Moods of Norway.
Nytt av året – og passende for alle festligheter – var også en rosa varebil stappfull av is og vafler.

Milliardbutikk

Siden 2003 har Moods of Norway solgt norske moteklær for en milliard kroner, og bare på de siste tre årene har de tre eierne Peder Børresen, Simen Stålnacke og Jan Egil Flo tatt et utbytte på 60 millioner kroner.

‑ Ved siden av bolig og sånn er pengene gått til fjas og godterier. Vi i Moods of Norway liker jo å feste, gliste Børresen og Stålnacke på spørsmål fra Moss Avis om hva pengene er brukt på.

Nylig feiret karene 10-års jubileum i Oslo Spektrum med drøssevis av folk - en fest som kostet mye mer en gigantpartyet de hadde i fjor – og som da kostet to millioner kroner.

‑ Som du skjønner er det dyrt å drive dette selskapet. I tillegg koster det mye stadig å åpne nye butikker, men størstedelen av det vi tjener blir faktisk reinvestert i selskapet, kunne karene fortelle.

Neste stopp: USA

Butikken i Vestby er altså den 19. butikken i Moods-systemet. 17 butikker ligger i Norge, to i USA; henholdsvis i Los Angeles og New York.

Neste uke drar Peder Børresen og Simen Stålnacke over til USA for å åpne neste butikk, og da i verdens største kjøpesenter, Mall of America i Minnesota. Dette senteret har ikke mindre enn 40 millioner besøkende i året.

‑ Det er i USA vi nå gjør den største satsingen, sier Børresen og Stålnacke som forklarer den enorme motesuksessen med at de har et produktspekter som favner bredt.

‑ Vi lager glade klær for glade folk. Våre ting er unike og alminnelige på samme tid, men våre kunder er nok over snittet interessert i mote, sier Børresen og Stålnacke som ikke legger skjul på at det har kostet massevis med hardt arbeid å komme dit selskapet er i dag.

Ønsket av mange

For daglig leder Einar Sørland i Norwegian Outlet i Vestby er Moods-butikken viktig.

‑ Vi gjorde en undersøkelse blant våre kunder om hvilke butikker de savnet mest, og av de 7000 som svarte, var Moods of Norway på topp tre listen, sier Einar Sørland som tror butikken vil løfte Norwegian Outlet-salget enda et par hakk opp.

Artikkeltags