– En glefsende vaktbikkje

 Line Arntzen opplevde å bli stoppet av en parkeringsvakt på vei inn til bilen etter å ha hentet parkeringslapp. Han mente hun hadde stått der i to timer allerede.

Line Arntzen opplevde å bli stoppet av en parkeringsvakt på vei inn til bilen etter å ha hentet parkeringslapp. Han mente hun hadde stått der i to timer allerede. Foto:

Av
Artikkelen er over 8 år gammel

EuroPark får krass kritikk fra sine kunder etter ubehagelige episoder med parkeringsvakter og bøtelegging.

DEL

Etter at Moss Avis skrev om den store misnøyen rundt Europark forrige uke er vi blitt kontaktet av flere oppgitte EuroPark kunder. Kommentarene har også haglet på moss-avis.no. Flere av våre lesere har kommentert at de unngår AMFI Moss i frykt for aggresive parkeringsvakter.

Påståelig parkeringsvakt

Det er ikke lenge siden Line Arntzen kom rett fra en legetime på andre side av byen, parkerte bilen i parkeringshuset til AMFI Moss og gikk for å trekke parkeringsbillett. På veien tilbake til bilen ble hun stoppet av en parkeringsvakt.
– Han påsto at jeg hadde stått der i to timer allerede. Jeg forklarte at jeg nettopp hadde kommet, hvorpå han sa at han hadde sett bilen stå parkert på kamera, sier Arntzen.
Parkeringvakten mente Arntzen var i ferd med å trekke parkeringslapp nummer to for å stå gratis litt til.
– Jeg forklarte nok en gang at jeg nettopp hadde kommet, men han var veldig påståelig og pågående. Etter hvert ble jeg ganske irritert. Han beskyldte meg jo for å jukse, sier hun.
Arntzen ba så om å få se video-opptaket, og parkeringsvakten skal ha hisset seg opp ytterligere.
– Jeg ble ganske irritert, ba han om å bli med meg til senterkontoret, samt om å gi meg kontrollørnummeret og navn på nærmeste overordnede. Da snudde han seg og gikk.

Forståelsesfull

Etter episoden gikk Antzen rett til senterkontoret hvor hun fikk nummeret til Ragnar Sørlie.
– Han var veldig forståelsesfull og skjønte min misnøye, understreker Arntzen.

Har klaget

Hun har tatt kontakt med EuroPark gjentatte ganger for å få en beklagelse, men EuroPark skal ikke ha vært veldig imøtekommende. Arntzen sendte to e-poster før hun fikk noe svar i det hele tatt.
– Det er synd at jeg ikke kommer til å dra så mye på AMFI lenger. De har jo en glefsende vaktbikkje i front. Det er synd at en aktør som EuroPark skal ødelegge for AMFI, avslutter Arntzen.

Forskjellige forklaringer

Irene Svendsen var på legevakten 6.juni. Hun parkerte bilen midt på parkeringsvakten og betalte 15 kroner. Da hun kom tilbake til bilen så hun en bot i vinduet. Hun hadde ikke stått over tiden.
- Da jeg tok kontakt på mandag fikk jeg beskjed om at jeg hadde feilparkert, men jeg sto midt på parkeringsplassen, så det kan ikke stemme, sier hun.
Svendsen ringte til EuroPark flere ganger for å få boten ettergitt, og fikk flere forskjellige forklaringer på hvorfor hun hadde fått parkeringsbot.
– Jeg var syk og hadde betalt for meg, i tillegg fikk jeg en kostbar legeregning, sier hun.
Til tross for at Svendsen har tatt kontakt med EuroPark gjentatte ganger for å få boten ettergitt, fikk hun flere purringer i posten.

– Jeg opplevde EuroPark som veldig aggressive. Spesielt da jeg fikk inkassovarsel, sier hun og legger til:
– Det føles som om de har stjålet fra meg, og med to ungdommer i huset har vi nok å bruke penger på.
Pål Gletisch i EuroPark har sjekket saken, og er fast bestemt på at Svendsen hadde parkert feil.
– Dette er ikke noe eksempel på feil fra EuroPark sin side, sier han.

Artikkeltags