Modellene viste undertøyet på Norwegian Outlet

Av
Artikkelen er over 8 år gammel

Både barn, modeller og handleglade så ut til å kose seg hos Norwegian Outlet i Vestby i helgen. Det alternative og kombinerte mote- skiarrangementet falt i smak.

DEL

- Vi kan verken la ski-VM eller Oslo Fashion Week gå upåaktet hen. Derfor arrangeres det både barneskirenn og moteshow, forklarte Camilla Kielland ved Norwegian Outlet til moss-avis.no forrige uke.

Og i lørdag gikk det altså av stabelen.

Del på Facebook

Mye oppmerksomhet

Den tradisjonelle catwalken var erstattet med 50 tonn snø og en 600 meter lang skiløype midt i handlegaten, og der ble alt fra undertøy til selskapsklær vist frem, på langrennsski, i åtte minusgrader.

- Så vidt meg bekjent er det aller første gang her i landet, og kanskje i verden, at noen har arrangert en motevisning på ski. Visningen fikk mye oppmerksomhet fra et ivrig publikum som åpenbart likte det de så – både modellene og merkevareklærne fra våre butikker. Her var alt fra lekkert undertøy til stilige selskapsklær og tøffe skijakker, sier daglig leder Einar Sørland.

SE BILDEGALLERI HER

Tre av modellene var profesjonelle, mens resten var ansatte ved Norwegian Outlet.

Norwegian Outlet, som åpnet landets første merkevareby i fjor, er kjent for å kjøre alternative catwalker. I fjor sommer gikk store bæreposer parade på Karl Johan og i november gikk ”nakenmodeller” rundt i Oslo sentrum for å markere det amerikanske supersalgsfenomenet Black Friday.

Denne gangen var det skisporten som ble kombinert med moteverdenen.
- At nordmenn er født med ski på bena er vi ekstra stolte over å hevde nå som hele vintersport-verdenen har øynene rettet mot Norge. Vi ønsker å delta i folkefesten ved å vise at skisporten på naturlige måter kan integreres i det meste – også motevisninger, sier Sørland.

Snøen blir liggende

I tillegg fikk barna sitt eget skirenn, og ble premiert for deltakelsen.

SE VIDEO AV BARNESKIRENNET HER

Og ifølge Einar Sørland blir snøen liggende litt til, slik at de som ønsker å teste skiene i noe uvante omgivelser fremdeles kan gjøre det.

- Vi vet at mange bruker vinterferien til etterlengtet shopping. Fordi vi har vår egen utendørs handlegate har vi et kjempefortrinn sammenlignet med tradisjonelle, innendørs shoppingsentre. Skiløypen vil være tilgjengelig for bruk i hele ferien. Dermed kan barna trekke frisk luft i løypa, få fine premier og kose seg med saft og boller, mens mor og far kan gå sikksakk mellom butikkene, får moss-avis.no opplyst.

Les også: Inviterer til shoppingfest på Norwegian Outlet

Norwegian Outlet ble nylig tildelt prisen for ”Årets nykommer i Follo 2010” av Visit Follo. I jurybegrunnelsen heter det blant annet at merkevarebyen har tatt en ledende rolle og satt seg høye mål og ambisjoner om å bli en av landets største attraksjoner.

- Det er nettopp ved å gjennomføre arrangementer som barneskirenn og alternative motevisninger midt i byen at vi styrker vår posisjon som en nasjonal attraksjon. Vi skal være et annerledes shoppingmekka hvor opplevelsene står i sentrum, avslutter Sørland.
Les også: 50 tonn snø, unger og lettkledde modeller til Norwegian Outlet

Artikkeltags