Amfi misfornøyd med EuroPark

 Ragnar Sørlie er ikke fornøyd med at EuroPark er så raske til å bøtelegge.

Ragnar Sørlie er ikke fornøyd med at EuroPark er så raske til å bøtelegge. Foto:

Av
Artikkelen er over 8 år gammel

Senterledelsen ved AMFI Moss er ikke fornøyd med at EuroPark er så raske til å skrive ut bøter.

DEL


Den siste tiden har det strømmet på med kunder som har fått parkeringsbøter de mener er urimelige fra EuroPark.
Senterleder Ragnar Sørlie har ingen eksakte tall på hvor mange som har henvendt seg til ledelsen, men tror det kan være snakk om opp til 20 så langt i år. Klagene begrunnes ofte med at bøtene kommer få minutter etter parkeringstiden har gått ut, noe kundene ved AMFI Moss liker dårlig.
– Hvor fort bøtene kommer har litt å gjøre med hvem som er på jobb. Noen parkeringsvakter er kjappere med bøtene enn andre, sier Sørlie.

Det er ikke Amfisenteret som betaler bøtene, men de har tatt kontakt med EuroPark dersom de mener bøtene er urimelige.
– Vi driver en servicenæring, og kundetilfredshet er viktig for oss, sier Sørlie.

Andre alternativer

AMFI Moss sin avtale med parkeringgiganten går ut i 2013.
 – Vi er misfornøyde med bøtleggingsnivået til EuroPark, sier Sørlie og legger til:
– Vi vurderer andre alternativer. Finnes det andre alternativer som er bedre for oss er vi ikke fremmede for å avslutte samarbeidet med EuroPark.

Så langt skal det ikke være andre aktører på banen.
– Vi skal ha nye samtaler om tre år, sier han. 

Sørlie mener også at parkeringsgebyrene til EuroPark er altfor høye. EuroPark tar 710 kroner for feilparkering, mens Moss kommune tar 500 kroner.
– Jeg har stor forståelse for at kundene opplever dette som urimelig, sier Sørlie. 
 
Han understreker videre at parkeringssituasjonen med avgift er likt for alle kjøpesentre i bykjerner.

Bot på minuttet

Turid Westerlund Mork har fått tre bøter i parkeringshuset til Amfi Moss.
– En gang kom jeg inn parkeringshuset og så vakten var i ferd med å skrive ut boten. Jeg skulle bare veksle penger, og hadde ikke stått mer enn noen minutter over tiden, men det var ikke mulig å slippe unna boten, sier hun.

Westerlund Mork synes parkeringsvakten var uforskammet raskt ute med å skrive bot.
– Jeg sendte en klage til EuroPark i diktform. Boten ble ikke ettergitt, men de likte diktet, ler hun.

Daniel Larsen har også fått bot i parkeringshuset.
– Jeg var noen minutter for sent, og så parkeringsvakten skrive ut bot. Selv om det kun var to minutter over tiden fikk jeg bot. Det er lett å glemme tiden når man har to timers gratis parkering, sier han. 
Larsen sendte også inn en klage til EuroPark, men fikk avslag.
 

Moss Avis har forsøkt å kontakte EuroPark for kommentar uten hell.

Hvilket forhold har du til EuroPark ved AMFI-senteret? Hva synes du om at de nå vurderes byttet ut? Bruk kommentarfeltet under.

Artikkeltags