Kiwi haler innpå Rema

KONKURRANSE: Rema og Kiwi kniver mest om å være størst på dagligvarehandel.

KONKURRANSE: Rema og Kiwi kniver mest om å være størst på dagligvarehandel. Foto:

Artikkelen er over 2 år gammel

Med en markedsandel på 23,9 prosent er Rema 1000 landets største dagligvarekjede.

DEL

Det er analyseselskapet Nielsen som nå legger fram handelstall for årets ni første måneder. Hakk i hæl på Rema følger Kiwi med en markedsandel på 21,4 prosent.

Selv om Kiwi ligger bak Rema er det likevel Kiwi som klart har hatt den største veksten i dagligvaremarkedet de senere årene.

Etter Rema og Kiwi følger Extra med med markedsandel på 13 prosent, Meny med 10,2 prosent, Spar med 7,1 prosent, Coop Obs med 5 prosent, Coop Prix med 4,8 prosent, deretter Joker og Bunnpris med henholdsvis 3,8 og 3,7 prosent.

Mens de tre største kjedene Rema, Kiwi og Extra vokser, taper kjedene Bunnpris, Coop Mega, Coop Marked, Meny og Coop Prix markedsandeler.

Artikkeltags

Kommentarer til denne saken