Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Blir dette byens mest unike adresse?

Annonse fra MEGLERGAARDEN

Rosenvinge Park vil bli et bosted ulikt noe annet i Moss, men selveste Wilhelm Rosenvinge skal fortsette å sette sitt preg på den gamle industritomta.

For spørsmål kontakt: 

Andreas Thoring på tlf. 918 21 500 eller 

Fredrik Thoring på tlf. 905 02 484

Les mer om Meglergaarden og Rosenvinge Park her eller sjekk ut Rosenvinge Park på Facebook!

– Dette har vært over all forventning, sier Fredrik Thoring, eiendomsmegler og partner i Meglergaarden, idet han låser seg inn i visningssenteret ved porten til Rosenvinge Park.

Boligprosjektet har eiendomsmegler Thoring fulgt siden starten for fire år siden. Siden Rosenvinge Park ble lansert har han solgt leiligheter i en rasende fart.

– Folk har skjønt at Rosenvinge Park er et unikt sted å bo og leve. Man bor sentralt, men er skjermet fra bilstøy og stress i dette området, som også har en fantastisk historie. Jeg har solgt boliger i flere tiår, men dette prosjektet utmerker seg, sier Fredrik Thoring stolt.

– Har begynt å planlegge hvor sofaen skal stå 

Når byggetrinn 2 nå legges ut for salg, vil det neppe roe seg for Fredrik og hans kolleger. Dagene går med til å vise potensielle boligeiere den lekre leilighetsstandarden i visningssenteret.

Leilighetene i høyhusene blir solrike og romslige med avslappende parkliv og alle muligheter rett utenfor dørstokken. Sammen med naboen former man den nye bydelen i Moss.

– Boligkjøperne er fulle av forventning og det er noe med å flytte inn når alt er nytt og man ikke behøver utbedre noe som helst. Noen har allerede begynt å planlegge hvor sofaen skal stå og andre vurderer tilvalgsmulighetene. Flere av de som har kjøpt planlegger å selge huset sitt og nå får de tid til å rydde ut i ro og mak, forteller megleren.

Jeg har solgt boliger i flere tiår, men dette prosjektet utmerker seg.

Fredrik Thoring, eiendomsmegler

«Låsen» var ikke for folk flest

Området på Høyda er et kjent stykke industrihistorie og firmaet som på folkemunne kaltes «Låsen» sysselsatte 700-800 arbeidere på det meste.

Odd Jul Hansen (67) og Terje Casper Halvorsen (67) er blant de som ruslet inn porten hver morgen i godt over 40 år. Den gang var området lukket for uvedkommende.

– Vi laget låsesystemer for mange forskjellige bygninger i landet, Forsvaret for eksempel, så vi måtte være veldig forsiktig så ingen kom inn og fikk tak i systemet. Derfor var det strengt bevoktet, forteller Halvorsen.

VELKJENT PÅ HØYDA: Odd Jul Hansen (67) og Terje Casper Halvorsen (67) synes området har blitt riktig så flott.

Direktøren forvirret gartneren

At parken er en fryd for øyet kan man i dag takke «Låsen»-direktør Wilhelm Rosenvinge for. Arbeiderne på fabrikken merket Rosenvinges nærvær på eimen av sigar, men det er ikke slik direktøren setter avtrykk i dag.

– Da Wilhelm kjøpte opp etter krigen plantet han eiketrær. Gartneren til Wilhelm lurte «hva er det han tenker på, hvorfor skal han ha eiketrær som tar hundre år før de vokser opp?», forteller Terje Casper og Odd Jul engasjert der de rusler på parkstien blant turgåere og barn som leker sisten.

– Men han Wilhelm var framsynt, legger Terje Casper til.

Direktørens grønne innsats skal leve videre til glede for beboere og besøkende i Vingparken. De nye beplantningene i parkene er dessuten humlevennlige.

Den gamle vakta og portnerboligen er også bevart. I portvakta er det innredet gjesteleilighet med soverom, stue og kjøkken. Da kan beboerne invitere til hyggelig lag og gjestene slipper å tenke på klokka eller å kjøre bilen hjem.

Totalforvandling for gammelt, rustikt bygg

Lilleeng helsepark blir i de gamle produksjonslokalene et stenkast unna Rosenvinge Park. Den rustikke teglstensfasaden blir værende, men innendørs blir alt totalforandret.

– Arbeidet er godt i gang. Her blir det allsidig helsepark og Restaurant Ro med italienske og franske fristelser i fleng, sier Finn Grønseth fra Lilleeng Helsepark.

Der kan man hygge seg med et varmt brygg i vintermånedene og når sola kommer frem vil uteplassen være et yndet område for besøkende såvel som beboere.

– Enten man bor i Rosenvinge Park eller besøker Vingparken ønsker vi at folk skal føle seg velkommen, avslutter Thoring og Grønseth med et smil.

Rosenvinge Park

Rosenvinge Park er boligprosjektet i Vingparken på Høyda. Etter første lanseringsdag var 20 av 31 leiligheter i byggetrinn 1 solgt. Nå lanseres andre av totalt fem byggetrinn. Er du interessert - klikk her!
Leilighetene er moderne og arealeffektive, og varierer fra 44 til 106 kvadratmeter.


*Byggestart er like etter nyttår og byggetrinn 1 anslås ferdig sommeren 2017.
Sentral plassert midt mellom Moss og Rygge, men godt skjermet fra trafikkstøy med parklivet rett utenfor dørstokken.
*Alle behov dekkes i umiddelbar nærhet. Enten man er glad i å bade, shoppe, sportsfiske, trening eller friluftsliv, så er det noe for enhver smak like i nærheten. En utenlandsreise er en svipptur unna med kort avstand til Moss Lufthavn Rygge.
*Gåavstand til handelsområdene rundt med blant annet mat, klesforretninger, vinmonopol, bilforretninger, interiør og byggevare.

Redaksjonen i Moss Avis har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet