Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Vi var med da Anita fikk se leiligheten for første gang

Nå flytter de første beboerne inn

Annonse fra MEGLERGAARDEN

Anita Eriksen fra Moss har gledet seg stort til å se leiligheten hun har kjøpt i Rosenvinge Park. Samtidig som andre byggetrinn legges ut for salg, er nemlig de første beboerne straks klare til å flytte inn.

Anitas mor skal bo i første etasje i flotte Rosenvinge Park. Hittil er 100 leiligheter solgt i byggetrinn 1. 29. oktober var det salgsstart for byggetrinn 2.

– Jeg har gledet meg som en unge til å se det ferdige resultatet, forteller Anita Eriksen like før hun trår over dørterskelen og inn i leiligheten i Rosenvinge Park.

Anita var blant de første kjøperne i Rosenvinge Park tilbake i 2015. Bakgrunnen for kjøpet var at Anitas mor behøvde et sted å bo, så derfor kjøpte datteren leiligheten til henne.

– Leilighetskjøpet gikk utrolig fort unna. Det var på første salgsdag, kun to timer etter salgsstart. Da var allerede 11 leiligheter solgt, på den korte tiden. Så jeg bare slo til, forteller hun.

Rosenvinge Park

• 72 leiligheter fordelt på to tårn legges ut for salg søndag 29/10 kl. 13.

• Størrelser fra 47-113 m2

• Priser fra 1.600.000,- (* Pris oppgitt uten P-plass)

• Egen gjestebolig og stor, felles peisestue.

• Restaurant RO på området

• Lilleeng Helsepark i umiddelbar tilknytning 

Besøk www.rosenvingepark.no for mer informasjon.

Bekymfringsfri hverdag med kort avstand til alt

Med ny leilighet som ikke krever vedlikehold i form av oppussing eller hagearbeid, vil Anitas mor få en bekymringsfri hverdag i første etasje.

– Det var helt avgjørende at Lilleeng helsepark er ved siden av, for der får mamma tilgang til alt hun trenger. Det er kort vei til alt fra dagligvare til tannlege og lege. Jeg har allerede fikset fastlege og tannlege til mamma, smiler Anita.

Hun trekker også frem andre fordeler moren vil nyte godt av som beboer i Rosenvinge Park.

– Her bor man i en stor, fin park. I tillegg har man tilgang til peisestuen. Der kan man være sosiale med andre beboere, eller ha selskap om man behøver plass til flere enn man har plass til i leiligheten. Også er det en kjempefin takterrasse som alle kan bruke, påpeker hun.

Selv bor Anita like borte i gaten, og hun har blitt en flittig bruker av Lilleeng Helsepark. Vi treffer henne på Evita House, hvor hun roer ned etter en treningstime med det hun mener er byens beste kaffe mocca.

– Nå kommer jeg nettopp fra Actic Moss som ligger rett borte i gangen her i Lilleeng Helsepark. I tillegg har jeg vært flere ganger på Restaurant Ro, det er flott å kunne ha et sånt sted rett i nabolaget, forteller hun.

Interessert i å høre mer om å bo på Rosenvinge Park? Her registrerer du deg som interessert!

Anita Eriksen og Meglergaardens Fredrik Thoring på befaring i leiligheten Anitas mor skal bo i. Anita var strålende fornøyd med hvordan leiligheten har blitt og synes tilvalgene moren har gjort er prikken over i'en.

Endelig er dagen her!

Forventningene har vært mange siden byggestart, så både Anita og moren har annenhver uke vært innom Høyda for å se hvordan bygget tar form. Derfor er det med en stor porsjon glede hun nå kan trå inn på det flislagte gulvet i gangen.

– Det er kjempefint her! Å, så lekkert kjøkken. Har du sett! Nei, nå blir moren min glad, sier hun fornøyd.

Leiligheten er på 56 kvadrat og blir ekstra romslig med 2,70 meters takhøyde, hvit eikeparkett og de store vindusflatene som sørger for godt med lys.

– Jeg hadde ikke trodd badet skulle være så romslig, det samme med boden, sier Anita når hun inspiserer gangen.

Som en av de mange fordelene i Rosenvinge Park trekker Anita frem peisestuen, som beboerne kan bruke til sosiale sammenkomster.

– Lekkert!

Dessuten har både Anita og moren brukt ventetiden fornuftig. De har gjort tilvalg for å få et personlig preg på leiligheten, og de har kjøpt inn en ny, flott salong.

De har også valgt å ikke gå for kun hvitmalte vegger, men også noen spennende nyanser av grått, både i i stuen og på soverommet.

– Mamma har fått være med og velge alt selv, så ho har designet soveromsgarderoben og valgt ut noen lekre fliser til kjøkkenet, forteller Anita, mens hun beveger seg rundt i leiligheten.

– Gud, så stort garderobeskap! Det ble høyt altså, og veldig lekkert. Også er det fin farge på veggene, og et stort fint vindu!, smiler Anita i det hun trår inn i soverommet.

Etter nøye inspeksjon og flittige komplimenter om hvert eneste rom, kan Anita se seg godt fornøyd med kjøpet. Her vil moren stortrives.

– Dette gleder jeg meg til å vise mamma i morgen!, avslutter Anita med stjerner i øynene.

I slutten av november er byggetrinn 1 innflytningsklart, og der er 100 av 107 leiligheter solgt. Søndag 29. oktober lanseres byggetrinn to. 

Klikk her for å lese mer om andre byggetrinn og melde din interesse.

Redaksjonen i Moss Avis har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet