Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Skiller seg fra andre boligprosjekter

Dette har blitt en suksessfaktor for Rosenvinge Park

Annonse fra MEGLERGAARDEN

Nylig ble byggetrinn to av Rosenvinge Park lansert. Med 200 interesserte på liste og 100 leiligheter solgt i første byggetrinn, er det tydelig at boligprosjektet har truffet en nerve.

Eiendomsmegler Fredrik Thoring fra Meglergaarden peker ut spesielt én suksessfaktor.

– Utbygger hadde en helt klar tanke om å skulle gi mer enn bare en flott, ny bolig.

– De valgte å bygge opp en helsepark, med alle herligheter det innebærer. I arbeidet med Lilleeng helsepark hadde man hele tiden Rosenvinge Parks beboere i tankene, fortsetter han som søndag 29. oktober åpnet salget av byggetrinn to.

Det unike i Rosenvinge Park er at man har alt innenfor en armlengdes avstand.

Fredrik Thoring, eiendomsmegler

Eiendomsmegler Fredrik Thoring nyter en kopp kaffe i Lilleeng Helsepark, som han mener fortjener en del av æren for godt salg i Rosenvinge Park.

Å kjøpe ny leilighet er ofte forbundet med en enklere hverdag uten oppussing og hagearbeid. På Rosenvinge Park tas det ett skritt videre: De vil øke livskvaliteten til beboerne.

– Det unike i Rosenvinge Park er at man har alt innenfor en armlengdes avstand. Jeg tror beboerne får et avslappet forhold til tid og sted. Man behøver ikke mase avgårde for å rekke parkeringen eller hjem for å lage middag, man kan nyte livet, sier Thoring.

Interessert i å høre mer om å bo på Rosenvinge Park? Her registrerer du deg som interessert!

Restauranten blir er en forlengelse av stua

Et høydepunkt mange trekker frem ved Lilleeng Helsepark, er Restaurant Ro. Brasseriet baserer seg på italienske og franske fristelser, fra de enkleste rettene til større selskap.

– Det blir som ditt andre kjøkken, du kan nesten gå tørrskodd fra leiligheten og inn her. Hit kan du komme en dag du ikke orker eller har tid til å lage mat, forteller daglig leder for Vingparken, Siv Holder.

Siv Holder er stolt av allsidigheten Restaurant Ro tilbyr - her kan man komme om man vil jobbe på pc'en, man kan feire større selskap, eller ta venninnelunsjen.

– Vi er en en veldig folkelig restaurant, det skal være lavterskel, legger hun til.

Restauranten har en lun og tilbakelent atmosfære, med fyr på peisen, et hyggelig loungeområde og uteplass med varmelamper. 

Alt i umiddelbar nærhet til boligene i Rosenvinge Park.

– Vi har folk som kommer innom loungeområdet med en avis eller for å jobbe på pc'en om formiddagen, mens de tar en kaffe. Vi har ikke spiseplikt, så du kan se på Restaurant Ro som en forlengelse av stuen din, forteller Holder.

Rosenvinge Park

• 72 leiligheter fordelt på to tårn legges ut for salg søndag 29/10 kl. 13.

• Størrelser fra 47-113 m2

• Priser fra 1.600.000,- (* Pris oppgitt uten P-plass)

• Egen gjestebolig og stor, felles peisestue.

• Restaurant RO på området

• Lilleeng Helsepark i umiddelbar tilknytning 

Besøk www.rosenvingepark.no for mer informasjon.

En svømmetur i varmt basseng er få skritt unna

Beboerne i Rosenvinge Park vil få naborabatt flere steder i Lilleeng Helsepark, også på Actic Moss i Lilleeng Helsepark.

Mange vil kanskje sette stor pris på badstuen og innendørsbassenget på Actic, som holder 30 grader året rundt . Christina er blant dem som bruker bassenget som erstatning for vanlig trening.

– Jeg har mye smerter i beina og kan av og til ikke gå, så for meg er det utrolig viktig å få litt bevegelse. Der er svømming bra, for jeg slipper å belaste feil, forteller Christina, som bruker bassenget flere ganger i uka.

Fra fysioterapeut til fotpleie og kafé: Sjekk ut alle aktørene i Lilleeng Helsepark her.

Robert Fialho viser frem bassenget hos Actic Moss i Lilleeng Helsepark.

Øker voldsomt på seniormedlemmer

Actic har medlemmer fra 15-83 år. Med apparater, gruppetrening, et varmtvannsbasseng har de vokst jevnt og trutt siden de åpnet i fjor høst. Spesielt øker de basen med seniormedlemmer.

– For godt voksne handler mye om miljøet på treningssenteret. Seniormedlemmene setter pris på å delta i en gruppe som har faste rutiner her hver uke og god oppfølging, spesielt om de har skader eller annet som må tas hensyn til, sier Fialho.

Redaksjonen i Moss Avis har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet