Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Nå starter salget av de siste leilighetene

Annonse fra Rygge Atrium

Pågangen har vært stor fra interesserte kjøpere av leiligheter i helt nye Rygge Atrium.

Unike rom: De store vinduene skaper et helt unikt rom. Joachim Kolderup har stor tro på at leilighetene i Rygge Atrium vil tilfredsstille kjøperne.

Boligprosjektet består av 113 leiligheter, og ligger midt i hjertet av Halmstad. Alle leilighetene som er ferdige, er solgt. Og det yrer allerede nå av liv i området. Det er en svært fornøyd eiendomsmegler, Joachim Kolderup fra Boa eiendomsmegling, som kan fortelle at leilighetene har gått unna som varmt hvetebrød. 

Du får mye bolig for pengene.

Joachim Kolderup, megler

- Salget har gått veldig bra – over all forventning. Det er et stort prosjekt, men likevel har vi solgt langt over halvparten av leilighetene. Og nå starter vi salget av de siste. Prisene er faste. Det gjør det hele forutsigbart, i og med at du slipper budrunder. Kvadratmeterprisen er lav, og du får mye bolig for pengene.

Leilighetene varierer fra toroms på 50 kvadratmeter, opp til fireroms på 100 kvadratmeter. Prisene har ligget på mellom 2 000 000 millioner kroner for de minste, opp til 3 850 000 for de største leilighetene.

Nærhet: Ved å bosette deg i Rygge Atrium er du sikret en splitter ny leilighet med nærhet til alt du trenger i hverdagen.

Kan komme med egne ønsker

Samtlige leiligheter har terrasse eller balkong. Når det gjelder stil og innhold har man lagt seg på et høyt nivå, med fliser både på bad og terrasse. Ellers er gulvflaten parkett.

- Hvitevarer er inkludert – det vil si komfyr, oppvaskmaskin, og kjøre- og fryseskap. Terrassen er stor, og det er også garasje i kjelleren, med heis opp. Det er viktig for de som kjøper slike leiligheter, forteller en entusiastisk Kolderup.

Hvis en kjøper ønsker det, er det mulig å gjøre endringer på leiligheten som kjøpes, forutsatt at det gjøres tidlig nok i prosessen.

Lyst: Leilighetene får rikelig med naturlig lys.

Kort vei til det meste du trenger i hverdagen

Rygge Atrium ligger midt i Halmstad i solrike og landlige Rygge, og blir en del av den nye sentrumskjernen der alle fasiliteter er lett tilgjengelig.

- Fra Rygge Atrium er dagligvareforretninger, småbutikker og diverse tjenestetilbud tilgjengelig innenfor en radius på noen få hundre meter, forteller Kolderup. Sjøen ligger ikke langt unna. Rygges langstrakte kyststripe med svaberg og en rekke badeplasser, ligger innenfor sykkelavstand, deriblant sommerperler som Larkollen og Fuglevik.

Godt kollektivtilbud

Et godt kollektivtilbud, med tog og både lokale og regionale bussforbindelser, gjør det enkelt å komme seg til og fra Halmstad. Like utenfor passerer ekspressbuss til Gardermoen.

Redaksjonen i Moss Avis har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet