Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Ringer som varer evig

Annonse fra Gullsmed Bøhm

Gifteringene er selve symbolet på de løfter paret gir hverandre på bryllupsdagen. Utvelgelsen av ringer og gaver som varer livet ut er ingen lett beslutning, og ringene skal passe hvert enkelt par.

Adresse
Dronningensgate 9, 1530 Moss

Åpningstider
Mandag – torsdag: 09:00 – 18:00
Torsdag: 09:00 – 19:00
Fredag: 09:00 – 18:00
Lørdag: 09:00 – 16:00

Bryllup er feiring av kjærligheten. Mann og kvinne velger å forplikte seg til et liv sammen. Ringene står sentralt på den store dagen.

Skal dere gå for de tradisjonelle, enkle ringene eller noe litt mer moderne? Med eller uten diamanter? Hvitt, gull eller roségull? Smale eller brede?

Hos Gullsmed Bøhm finner dere et rikelig utvalg for enhver smak, prisklasse og for et hvert brudepar.

Våre ringer er som kjærligheten, smidd ut av ett stykke gull. Med Lykkeringene fra Mestergull får dere en unik mulighet til å designe ringer som representerer dere.

I dag drives butikken av fjerde generasjon gullsmed og har sterk lokal forankring i Moss. Vi har sterk faglig kompetanse og hjelper dere med å finne de rette ringene. Hos oss kan dere hente inspirasjon og la kreativiteten få spillerom. Resultatet vil være noe helt spesielt for dere, bryllupet og ekteskapet. 

Gifteringene representerer dere og den kjærlighet dere har for hverandre: En evig sirkel som skal vare livet ut.

Går du i friertanker kan vi hjelpe deg med å finne den rette ringen til din utkårede.

Vi gleder oss til å se kjærligheten skinne – på deres fingre! 

Gullsmed Bøhm

• Butikken ligger flott til i gågaten i Moss og er fra 1892.

• Dagens eier er fjerde generasjon gullsmed.

• Vår gullsmed er også utdannet gemmolog og vi kan derfor ta imot diamantsmykker for verditakstering.

• Vi har et stort utvalg kjente merkevarer.

• Vi er med i Mestergull, landets ledende gruppering i gullsmedbransjen. 

Redaksjonen i Moss Avis har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet