Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

- Her har vi alt utenfor døren

Jorun og Stein fant drømmeboligen i Halmstad

Annonse fra Rygge Atrium

I oktober i fjor gikk flyttelasset fra Spydeberg til ny toppleilighet i Rygge Atrium. Som pensjonister uten forpliktelser valgte Jorun og Stein Solheim å flytte nærmere vannet og husvognen de har i Råde.

Ekteparet Solheim fra Spydeberg har funnet seg godt tilrette i den nye leiligheten. På den store, åpne verandaen skinner solen og blomstene om kapp med Jorun som er strålende fornøyd med både leilighet og utsikt.

Trives på toppen: Jorun nyter livet på toppen. Her har hun utsikt mot havet og resten av Halmstad.

- Jeg kunne ikke vært mer fornøyd. Her har vi alt vi trenger utenfor døra, og i tillegg skimter vi faktisk havet gjennom trærne her. Alt er så nært uten at det føles påtrengende, forteller hun.

For like utenfor leilighetskomplekset finner man et apotek og et par matbutikker. I tillegg har Halmstad både legekontor, tannlege, frisør og om litt også egen sushirestaurant. Den åpner i løpet av sommeren på bakkeplan i Rygge Atrium.

- Vi er glade i å gå tur, og her i området har vi alle muligheter til å komme oss ut. Flere ganger har vi besøkt et utkikkstårn i Karlshus, og Vansjø ligger jo rett på andre siden av E6. Vanligvis parkerer vi ved Storebaug og velger en av flere skogsstier ned til sjøen. Om en er riktig heldig kan man finne ramsløk på veien.

Alt er så nært uten at det føles påtrengende.

Jorun Solheim

Fornøyd: Tre av blokkene i Rygge Atrium har stått ferdig en stund allerede, og de tre siste blokkene er godt i gang med utbyggingen. Eiendomsmegler Joachim Kolderup fra Boa eiendomsmegling er godt fornøyd med etterspørselen så langt.

Siste byggetrinn i gang

Boligprosjektet Rygge Atrium består av til sammen 113 leiligheter beliggende midt i hjertet av Halmstad. 

Rygge Atrium

Det er totalt solgt 80 leiligheter i prosjektet.

32 leiligheter er fremdeles til salgs, hvorav 24 i bygg E.

Kontakt Joachim Kolderup (46 42 20 88) i Boa Eiendom for å avtale visning.

Besøk Rygge Atrium på nett her!

80 leiligheter er allerede solgt når siste byggetrinn nå er lansert. 

- Blokk E består av 28 moderne leiligheter over fire etasjer. Bygget er langt fra veien, er godt skjermet mot støy og ligger mot vest. Her vil det være godt å bo med gode solforhold, forteller en entusiastisk Joachim Kolderup fra Boa eiendomsmegling.

Leilighetene i blokk E varierer fra arealeffektive toroms på 55 kvadratmeter til komfortable fireroms på 100 kvadratmeter. Samtlige boenheter har egen terrasse eller balkong som alle vender inn mot det rolige og grønne atriumet.

- Salget har hittil gått over all forventning, og vi opplever fortsatt at etterspørselen er stor. Her kjøper man for en enklere hverdag med alt av fasiliteter og rekreasjonsmuligheter lett tilgjengelig i nærområdet. Kvadratmeterprisen er lav og du får mye bolig for pengene.

Bo landlig med kort avstand til både by og sjø

En kort kjøretur unna Rygge Atrium ligger sommerperlene Larkollen og Fuglevik med sine svaberg og badeplasser. Sofia Aastrup flyttet inn i Rygge Atrium i desember og har akkurat oppdaget hva hun har utenfor døra.

- Svigermor har bodd i Rygge tidligere, og hun tok meg med til Larkollen i dag. Det er første gang jeg er her, og jeg kommer garantert til å komme hit igjen, smiler Sofia mens hunden hennes, Troy, avkjøler seg i vannet.

Sommerparadis: En kort kjøre- eller sykkeltur unna Rygge Atrium ligger Larkollen. Sofia Aastrup og hunden Troy avkjøler seg i varmen. (Foto: Christine Heim)

Sofia flyttet til Halmstad i Rygge for å komme nærmere kjæresten sin som bor i Moss. Selv om hun også jobber i Moss var det aldri noe alternativ for henne å flytte dit.

Larkollen: En av flere badeplasser i nærheten av Rygge. (Foto: Christine Heim)

- Jeg liker spesielt godt alle turmulighetene som finnes i Rygge. Det er også veldig praktisk å bo landlig når jeg har hund. Halmstad er en stille og rolig plass med alt jeg trenger i nærheten.

Nærheten til de andre byene er også viktig for Sofia. Fra Rygge Atrium er det kun seks minutters gange til togstasjonen, og bussen går rett utenfor døra. Har man behov for et større utvalg på shoppingfronten ligger Rygge Storsenter kun en kort kjøretur unna og kino og restauranter finner man i de nærliggende byene Fredrikstad, Sarpsborg og Moss.

Ta kontakt for visning

Alle bygg er nå lansert. Det er ingen faste visningstidspunkt, men kontakt eiendomsmegler Joachim Kolderup for å avtale visningstid i visningsleiligheten i Rygge Atrium. Er du nysgjerrig på hvilke leiligheter som fortsatt er ledige kan du sjekke status her.

Redaksjonen i Moss Avis har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet