Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

I trygge hender blant ekte fagfolk

Annonse fra Carlsen Fritzøe Moss og Råde

Carlsen Fritzøes aner kommer fra Larvik og strekker seg helt tilbake til i 1835. På den andre siden av fjorden ble Herføll etablert i 1839. Herføll passer perfekt sammen med Carlsen Fritzøe. Begge har en lang fartstid og tradisjonsrik historie bak seg innen byggebransjen.

Adresse
Varnaveien 31, 1526 Moss

Sarpsborgveien 11, 1640 Råde


Åpningstider
Moss
Mandag – fredag: 06:30 – 18:00
Lørdag: 09:00 – 15:00

Råde
Mandag – fredag: 06:30 – 17:00
Lørdag: 09:00 – 15:00

– Begge selskapene har samme filosofi når det gjelder kundeservice, fagkunnskap og vareutvalg, i tillegg til sterke lokale røtter. Så i enda sterkere grad enn noen gang før kommer Carlsen Fritzøe fortsatt til å være den lokale byggevarespesialisten., sier Frode Borgersen, daglig leder i avdeling Moss.

– Overgangen gikk meget bra, og det var en opplevelse for oss som jobber her, legger Kjell Lund til. Han er selgerleder i Moss og har vært i kjeden siden 2014.

Bedriften har alltid hatt kunden i fokus, og det gir gode resultater. Kommer du inn i butikken i Moss, blir du ønsket velkommen med et smil og den servicen du trenger for å kunne sette i gang med prosjektet ditt.

– Vi er veldig servicerettet og ønsker å ta vare på alle som kommer inn i butikken. Vi prøver så godt det lar seg gjøre å prate med alle. Hos oss står kunden i fokus, og det har vi fått mange positive tilbakemeldinger på, sier Lund med et smil.

Hos Carlsen Fritzøe får du hjelp til alt du lurer på: Bad, kjøkken, montering, tak, gulv, produktrådgiving, fargemåling, materialberegning, installering eller håndverkerformidling.

Bedriften legger vekt på at det skal være fagfolk i alle avdelinger, så uansett hvor eller hva du skal pusse, om prosjektet er stort eller lite, vil treffe en medarbeider med lang fartstid i bransjen. Rundt om i butikken er det både murere, tømrere, malermestre og byggmestre, så her kan du spørre om hva du enn lurer på – og få svar.

– Størsteparten av omsetningen vår kommer fra proff-markedet, men privatkunder er like viktige for oss, understreker Lund. 

Kjell Lund, Ane og Frode Borgersen ønsker velkommen til Carlsen Fritzøe i Moss (Foto: Svein Hansen)

En hyggelig kaffeprat

Både Borgersen og Lund forteller, nesten i munn på hverandre, om det nyeste prosjektet til Carlsen Fritzøe: Byggepraten!

De aller fleste av oss synes det er vanskelig å komme i gang med et prosjekt, uansett størrelse. Det dukker opp alltid opp en del spørsmål. Derfor har de startet Byggepraten, som ganske enkelt går ut på at du fyller ut telefonnummeret ditt på nett og så blir du kontaktet av en av fagfolkene hos Carlsen Fritzøe. Du inviteres inn i butikken for en prat, og en kopp kaffe, som serveres i et krus tilpasset konseptet.

Nå er det ingen grunn til å utsette prosjektet ditt. Med Byggepraten får du både den hjelp og inspirasjonen du trenger for å komme i gang!

Sommeren har gjort sitt inntog, og oppussing står i fokus hos store deler av den norske befolkningen. Lund og Borgersen forteller at det går mye i terrasse for tiden – både materialer og beis. Det blir mer og mer populært å ikke behandle overflaten. Flere og flere vil ha sølvgrå overflate på trematerialene. Så skal det også være vedlikeholdsvennlig.

– Mange velger en mer eksklusiv tresort eller et varmebehandlet trebord som ikke vrir seg så lett for mindre vedlikehold. Noen trebord, som Akoia, har 50 års garanti mot råteskader. Det er en god investering å betale litt mer ved innkjøp, for det sparer inn over tid med tanke på vedlikehold og erstatning av plattingen, råder Borgersen.

Usikker på hvilke farge som passer best hjemme hos deg? Prøv Jotuns nye app. Med den kan du nemlig ta bilde av stua og så får du fargekoder og anbefalt maling før du kommer til Carlsen Fritzøe for å kjøpe det du trenger av maling og utstyr. De ansatte i butikken hjelper deg med forhåndsbehandling av malingen, og kommer gjerne med noen gode råd og tips om selve maleprosessen. 

Velkommen til Carlsen Fritzøe i Råde! Anders Kristiansen tar imot kundene med et smil - og litt verktøy (Foto: Svein Hansen)

Anders Kristiansen er gjestfriheten selv der han står i Carlsen Fritzøe- butikken i Råde. Her har han holdt det gående i 12 år, med sin entusiasme for trelast, maling og utstyr som trengs til nybygg og oppussing.

– Jeg begynte i trelast, så ble det inn i butikken, deretter innkjøp, så proffavdelingen og i dag er jeg daglig leder, smiler Kristiansen.

Med seg på laget har han syv dyktige ansatte, som alle yter sitt beste for at kundene skal gå fornøyd ut av døra, enten de har kjøpt en malerkost eller materialer nok til et nytt hus.

– Det som er spesielt hos oss her i Råde er at alle de ansatte gjør alt, inkludert meg selv. Jeg er like mye i kassa som på kontoret, sier Kristiansen.

I Råde er det bare eksperter å finne. Siden butikken er liten så er de avhengig av at alle kan alt. Flere av de ansatte har erfaring fra byggebransjen. De hjelper deg med alt du lurer på, kommer med gode råd og tips og finner materiale og utstyret du trenger.

En annen ting som skiller seg ut hos Carlsen Fritzøe Råde er at de har en Drive- through. Det er seks år siden dette ble innført, til stor glede for kunder som ikke synes det er altfor stas å rygge med en henger hvor plankene stikker én meter utenfor.

– Vi implementerte dette konseptet for å gjøre handelen lettere for våre kunder, og det ble en suksess. Det er ikke annet enn positive tilbakemeldinger å få, forteller Kristiansen. 

Kunde Sjur Helgesen får hjelp av ekspeditør Jeanette Vahlstrøm (Foto: Svein Hansen)

Hva er på moten i år? 

Han forteller at det er spennende å se hvordan trendene endres fra år til år. Hvert år bygges og pusses det opp i enorme mengder, og i år går det mye i funkis- stil. Det er flatere tak, enklere bygg og store flater og vinduer.

– Det er litt minimalistisk, både i farger og flater. Folk bruker gjerne detaljer til å pynte opp med inne, samt kontrastvegger og lyse farger med litt knæsje farger for å bryte av litt, forteller han.

Så går det mye i vedlikeholdsvennlig materiale. De aller fleste av oss har en hektisk hverdag, og alt skal gå fortere. Utvendige materialer som kjøpes skal helst være ferdig grunna, ferdig malt og ofte ferdig montert. Det er nok én av grunnene til at størstedelen av omsetningen kommer fra proffmarkedet. Nordmenn vil gjerne ha ting gjort ferdig, og da er det greit å bruke profesjonelle fagfolk. De ansatte hos Carlsen Fritzøe i Råde bistår deg gjerne med å komme i kontakt med profesjonelle fagfolk som tar jobben for deg.

– Med vedlikeholdsvennlig materiale vil byggekostnadene være litt høyere, men det jevner seg ut over tid for du bruker ikke like mye penger på produkter for å vedlikeholde det. Dessuten er vi nordmenn opptatt av fritiden vår og unngår gjerne å bruke tid på å beise og male, sier Kristiansen.

For de dyktige medarbeiderne hos Carlsen Fritzøe i Moss og Råde er det hektiske dager. Det er akkurat slik de vil ha det. Kundene strømmer inn i butikkene, hvor de vet de får god service, rask levering, fagkunnskap, gode priser, kvalitet på materiale og utstyr og personlig service. De ønskes velkommen inn i butikkene med et stort smil – og en kopp kaffe! 

Carlsen Fritzøe

• Carlsen Fritzøe er din lokale byggevarespesialist.

• Vi er entusiastisk opptatt av alt som handler om dine byggeprosjekter – store og små.

• Carlsen Fritzøe er en komplett leverandør av kvalitetsprodukter innen vareområdene trelast, byggevarer, jernvare og interiør.

• Våre ansatte har en bred og aktuell fagkompetanse.

• Med Carlsen Fritzøe har du en solid samarbeidspartner du kan stole på og som anbefaler deg riktige løsninger.

• Vårt mål er å gi deg distriktets beste og hyggeligste service. Fornøyde kunder er svært viktig for oss, så derfor foretar vi jevnlige kundeundersøkelser.

• Carlsen Fritzøe har solide norske eiere og en lang tradisjon med salg av trelast og byggevarer.

• Carlsen Fritzøe ble etablert i 1903 og drives av 3.generasjon.

• Butikkene er lokalisert i åtte fylker på Sør- og Østlandet.

• Trenger du hjelp til prosjektet ditt?

Sjekk ut Byggepraten her

Redaksjonen i Moss Avis har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet