Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Hos oss er døren alltid åpen!

Annonse fra Dør og Vindu

Når én dør lukkes, åpnes en annen. Eller et vindu. Det sitatet kommer til rett når du ankommer butikken til Dør og Vinduer i Moss. Her finner du garantert et vindu eller en dør som passer din bolig.

Adresse
Årvollskogen 33B, 1529 Moss

Åpningstider
Mandag – onsdag: 08.30 – 16.30
Torsdag: 08.30 – 18:00
Fredag: 08:30 – 16:30

 Dør & Vindu har akkurat feiret 1-års jubileum for åpningen av ny butikk.

– Det var veldig stas, med mange kunder og god omsetning, smiler Aleksander Hollup. Han har vært fem år i butikken, hvorav det siste året som daglig leder. Totalt er det tre ansatte i selskapet, som sørger for at befolkningen i Moss og omegn får flotte dører og vinduer i boligene sine.

Dør og Vindu Gruppen ble etablert i 2002, og har som navnet sier, fokus på salg av dører og vinduer. I tillegg selger de garasjeporter. Alt til både private- og proffmarkedet.

– Vi har en fin blanding av både privatkunder og proff, så det er vel fordelt femti/femti, sier Hollup. Flere faste byggmestre er stadig innom butikken for å handle til sine prosjekter.

– Når det gjelder privatpersoner så kommer de aller fleste inn i butikken, og har gjerne med seg bilder av boligen slik at vi kan bistå dem med rett dør eller vindu. Vi er også ute på befaring hjemme hos kundene slik at vi kan komme med råd og forslag, forteller Hollup videre.

Alle de tre ansatte har bakgrunn fra byggebransjen. De kjenner både produkter og markedet godt og kommer gjerne med gode råd og tips om forskjellige stilarter og design. 

Aleksander Hollup ønsker velkommen inn (Foto: Svein Hansen)

Service står i fokus hos trioen, som gjerne strekker seg ekstra for at kundene skal bli fornøyd. Hollup har selv kjørt til Trondheim på en lørdag etter ønske fra en kunde som trengte en befaring på vinduer. Mandag ble vinduene sendt nordover, til en meget fornøyd mottager. Det er ikke lenge siden han fikk en telefon fra Tromsø om at Dør og Vindu i Moss var den nærmeste leverandøren på vinduene kunden trengte. Tre paller ble lastet fulle og sendt av sted.

– Det er jo gøy at vi kan bistå huseiere og proffe over hele landet, sier Hollup fornøyd. Bedriften er opptatt av at alle kunder som kommer inn i butikken skal gå ut igjen med en god følelse. Hos Dør og Vindu får alle hjelp, enten det er snakk om ett vindu eller tre paller. 

Eksperten anbefaler

– Akkurat nå er det minimalistisk som er trenden, og hvitt går alltid igjen, sier Hollup. Hos Dør og Vindu er alle lagervarene i hvitt, men produktene kan leveres i andre farger. Bedriften har akkurat levert vedlikeholdsfrie, sorte vinduer til et hus. Hollup forteller at det var en veldig funkis-inspirert bolig, og at resultatet ble meget bra.

Når det gjelder vinduer så bør du som kunde tenke på det estetiske og det arkitektoniske. Ofte er det veldig flott med en brytning. Ta for eksempel et hus fra 70-tallet, som kan fremstå som litt "kjedelig". Med nye vinduer og dører vil huset få en helt ny arkitektonisk stil.

Det er nok å velge mellom. Dør og Vindu har et betydelig vareutvalg i butikken, med over 130 forskjellige vindus- og balkongstørrelser og et stort utvalg av lagerførte dører, både inner- og ytterdører.

– Vår hovedleverandør på vinduer er Finestra, norskproduserte på Vestlandet. Dette er veldig flotte vinduer til en meget trivelig pris, sier Hollup.

For de som ønsker vinduenes svar på Roll’s Royce, er Tanums Fönster rett valg. De er kostbare, men så blir det flott også. 

Thor Magnus Hansen har nok å velge mellom av dører og vinduer på lageret

Dør og Vindu leverer en komplett slik at du får både produkt og jobb utført. Det gir en enklere hverdag til deg som kunde, siden du bare trenger å forholde deg til én kontaktperson. Produktet kjøper du i butikken, og de leverer og monterer.

I butikken i Moss er det travle dager. Kunder kommer med bilder og tegninger, ønsker og drømmer. De tre ekspertene kommer med forslag og rådgiving. Med et stort varelager kan som regel kundene få med seg varene når de drar fra butikken. I tillegg leverer de alt av spesialløsninger og tilpasser både dører, vinduer og garasjeporter om det er behov.

Det blir garantert ikke kroken på døra for Dør og Vindu i Moss med det første! 

Dør og Vindu

• Dør & Vindu Gruppen ble etablert i 2002 med fokus på salg av dører, vinduer og garasjeporter til både privat- og proffmarkedet.

• Konsernet omsetter for i overkant av 170 millioner og har butikker i Fredrikstad, Bærum/Rud, Moss, Halden og Drammen.

• Vi leverer varer med høy kvalitet til meget bra priser og har et betydelig vareutvalg i alle våre butikker, med over 130 forskjellige vindus- og balkongstørrelser og et stort utvalg av lagerførte dører, både inner- og ytterdører.

• Vår vinterproduksjon utgjør over 16.000 enheter noe som gir våre kunder tilgang til et betydelig lagerført sortiment gjennom hele året.

• I tillegg til dette leverer vi alt av spesialløsninger og tilpasninger av dører, vinduer og garasjeporter til meget bra priser.

• Med en effektiv logistikk og lave kostnader satser vi på å være en foretrukket leverandør til proffsegmentet og til våre privatkunder.

• Vi jobber også med borettslag og andre større prosjekter. I våre Dør & Vindu butikker har vi ansatte med høy faglig kompetanse innen bransjen, som gjerne bidrar med hjelp til vurdering av forskjellige stilarter og design.

• Vi ønsker å gi alle våre kunder en hyggelig og profesjonell handel der funksjonalitet, krav til estetikk og energieffektive løsninger, i kombinasjon med prisgunstige produkter, vil være i fokus. 

Redaksjonen i Moss Avis har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet