Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Topp i Norge på Volvo

Merkeverksted med prisgaranti

Annonse fra Autoservice Moss AS

Volvo begynte å produsere biler allerede i 1927. Autoservice Moss er i dag et merkeverksted for det kjente bilmerket. Selv om deres historie ikke streker seg like langt tilbake i tid, er ambisjonene de samme.

Adresse
Rabekkgata 19, 1523 Moss

Åpningstider
Mandag – fredag: 07:00 – 16:00

Lasse Johansen, Svenn-Are Brennvall og Thomas Babiarz var allerede kolleger på et bilverksted da de bestemte seg for å kjøre sin egen vei. I 2010 etablerte de Autoservice Moss, et merkevareverksted for Volvo og Renault.

Siden oppstart har de tre hatt en jevn og god vekst, og består i dag av syv ansatte.

– Stort sett alle ansatte har vært her siden 2012. Vi har også hatt lærlinger, som i dag er fast ansatt, sier daglig leder Lasse Johansen.

En annen endring som ble implementert for to år siden er at alle kunder nå får tildelt en personlig servicetekniker. Det er han du ringer når bilen din trenger litt omsorg og kjærlighet. Teknikeren utfører alle typer service og reparasjoner og kommer med gode råd og anbefalinger basert på din bils behov.

Johansen forteller at løsningen med en personlig servicetekniker gir mange fordeler for kundene. Er du ny kunde hos Autoservice Moss, får du tildelt en tekniker som blir din kontaktperson. Dermed trenger du bare forholde deg til én person på verkstedet. Neste gang du tar kontakt, får du hjelp av din personlige servicetekniker, som kjenner deg og bilen din.

Ved ankomst er det også han som tar imot deg slik at dere sammen kan gå gjennom hva som skal gjøres. Skulle jobben kreve tilleggsarbeid eller utskiftninger som fører til økt kostnad, vil din personlige servicetekniker kontakte deg for å forhøre seg om dette er greit før det utføres noe arbeid på bilen.

Etter endt service eller reparasjon, får du overlevert bilen av samme tekniker. Sammen går dere gjennom det arbeidet som er utført.

– Våre tekniker tar også kontakt i etterkant for å sjekke at alt er ok, og for å høre om kunden er fornøyd med jobben. De er også tilgjengelige om det dukker opp noen spørsmål i forkant eller etter at jobben er gjort, forteller Johansen.

Merkeverkstedet i Moss var blant de siste som implementerte ordningen med personlig servicetekniker. Dette var et bevisst valg, og ga ledelsen tid til å forberede de ansatte, bygge om lokalet og oppgradere telefonsystemet og rutiner for den nye jobbmåten. Johansen er ikke i tvil om at den nye ordningen har gitt positive resultater – og et enda tettere bånd med våre kunder. 

Magnus Forsberg (t.v.) er godt fornøyd med å ha Sven-Are Brennvall som sin egen personlige servicetekniker.

På topp i Østfold

Reparasjoner og service utgjør de fleste av oppdragene som fyller kalenderen hos Autoservice Moss. De påtar alle bilmodeller, men Johansen forteller at rundt 85 prosent av oppdragene kommer fra Volvo-eiere.

Det brede spekteret av tjenester gir en variert arbeidsdag for de ansatte, som veksler mellom å skifte bremser, skiver og registerreim, oljeskift, dekkskifte, bytte frontrute, eksosanlegg, feilsøk, reparasjoner, EU-kontroll og salg av originale Volvo deler og tilbehør.

Som Volvo merkeverksted er det en selvfølge at delene er originale. Dermed får kunden deler som er konstruert og testet sammen med bilen. Bare deler som klarer Volvos harde krav får bære Volvo-merket. Ifølge verksmesteren Johansen er det bare Volvo originaldeler som holder den rette kvaliteten og gir kunden riktige forutsetninger for en lønnsom virksomhet. Det er livsgaranti på originale Volvo-deler montert hos autorisert Volvo personbilverksted i Norge. 

Kundemassen inkluderer ikke bare bileiere i Moss og omegn. Kundene kommer fra hele Østfold, Jessheim og Oslo for service og reparasjoner hos de serviceinnstilte medarbeiderne i Rabekkgata 19.

– Vi har lang og meget god erfaring med reparasjon av Volvo. Jeg må jo si at vi er Norges billigste Volvo-verksted, uten at jeg skal skryte. Vi lokker kundene hit med prisen, og beholder dem på grunn av servicen, smiler Johansen.

De ansatte er også godt fornøyd med å bli kåret til Norges beste på service blant de 70 Volvoverkstedene i Norge i flere år. Resultatet er basert på Volvos egne brukerundersøkelse.

Utrolig og meget bra service, en fabelaktig hyggelig gjeng. Du blir så godt mottatt når en kommer dit. Har bare rose-ord.

Fornøyd kunde

Kevin Hansen trives godt når han kan fordype seg i arbeid under panseret.

Kom for prisen - bli for servicen!

Helt fra oppstarten for ni år siden har de hatt bra med oppdrag. Her har det ikke vært grunn til å markedsføre seg. Jungeltelegrafen, i form av fornøyde priser og konkurransedyktige priser, har gjort jobben.

Autoservice Moss har nemlig en prisgaranti som garanterer både nye og eksisterende kunder at de til enhver tid får den beste prisen.

Men laveste pris er altså ikke nok. Kunden skal også føle at de kan stole på kvaliteten av arbeidet som utføres, og de tips og råd som følger med fra de dyktige teknikerne.

Volvo-eiere setter spesielt pris på Volvo 2.0 som utføres av en tekniker som er ekspert på Volvo. Servicen utføres på både nye og eldre biler, og inkluderer 24-timers telefontjeneste, Volvo Veihjelp, originaldeler og fri oppdatering av bilens programvare der dette er tilgjengelig. Dermed får du en litt "nyere" bil som er klar for mange nye mil.

Regelmessig service hos et autorisert Volvo-verksted er den beste måten å ivareta et problemfritt bilhold. 

Ole Petter Brenna er i gang med forberedelsene for dagens arbeidsoppgaver.

Hos Autoservice Moss er det ikke bare kunder og bilpleie som står i fokus. Trivsel på arbeidsplassen er også en viktig del av hverdagen.

– Vi har fokus på at våre medarbeidere skal trives på arbeidsplassen. At de har vært her i så mange år viser jo at de gjør nettopp det. Ved å gi dem interessante arbeidsoppgaver, sørge for at de er oppdatert ved å sende dem på kurs og videreutdanne dem, har vi nok lykkes. Så er vi flinke til å finne på noe sammen utenom arbeidstiden også, sier Johansen fornøyd.

Flere og flere elbiler og hybridbiler er å finne på norske veier, og det forventes at antallet øker kraftig de kommende årene. De ansatte i Autoservice Moss fulgt utviklingen, og verkstedet har en tekniker som er spesialist på elbil og tre på hybrid. Både mekanikere og moderne utstyr er på plass, og de kan påta seg alle oppdrag, på alle typer bil og merker.

Planen for det kommende året er enkelt for Johansen og hans dyktige medarbeidere i Autoservice Moss. De skal opprettholde den gode servicen, utfører alt arbeid med kvalitet og sørge for trivsel på arbeidsplassen.

Det vil nok ikke være noe problem, for de på Volvo - de kan Volvo best. Nå ser de frem til å vise deg hvorfor Autoservice Moss er best på topp i Norge på service!

Vi sørger for at kjøretøyet ditt alltid forblir en Volvo

• En Volvo originaldel er en del av originalen, og er konstruert og utviklet sammen med kjøretøyet.
• Fortløpende kvalitetskontroller sikrer at hver enkelt originaldel oppfyller Volvos strenge krav.
• Bruk av Volvo Originaldeler sikrer derfor at bilen din beholder sine opprinnelige egenskaper.
• Perfekt passform gir bedre tilgjengelighet.
• Fordi Volvo Originaldeler er nøyaktig de samme delene som kjøretøyet er bygget av.
• Riktig passform betyr raskere montering.

Autoservice Moss AS

• Volvo merkeverksted med prisgaranti.
• Autoservice Moss AS ble etablert i 2010.
• Vår prisgaranti garanterer både nye og eksisterende kunder at de til enhver tid får den beste prisen.
• Kundene skal føle at de kan stole på kvaliteten av arbeidet vi utfører, og tips og råd vi kommer med.
• Vi mener at dette er grunnen til at bileiere kommer for prisgarantien, og for den gode servicen.
• Vi tilbyr servicetekniker, EU-kontroll, Volvo 2.0 service, Volvo originaldeler, reparasjoner og servicer.
• Vi har i dag 7 ansatte.

Her kan du bestille time

Redaksjonen i Moss Avis har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet