Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Hjertet banker for amerikanske biler

Annonse fra Ditt Servicesenter AS - Automester

En gammel boble og en Harley Davidson står utstilt i lokalet. På verkstedet står en bobil, varebil og Ford og venter på service. Ditt Servicesenter tar imot alle typer biler og merker, men eierne Jan Egil Grønnsveen og Bjørn Harald Engvik har en forkjærlighet for amerikanske biler.

Adresse
Ryggeveien 248A, 1580 Rygge


Åpningstider
Mandag – fredag: 08:00 – 16:00

Det er noe ekstra med amerikanske biler. Vi har sett Camaro, Dodge, Chevrolet og Mustang i en rekke filmer og tv-serier. Amerikanske biler gir deg kraft, komfort og størrelse. Du kan velge mellom en romslig familiebil eller en klassiker med mange hestekrefter.

Det er nettopp amerikanske biler som er blitt en spesialitet hos Ditt Servicesenter, som ble etablert av Jan Egil Grønnsveen og Bjørn Harald Engvik i 2017.

– Jeg har jobbet med amerikanske biler i 15 år, hvorav mange ble tilbragt som teknisk leder hos Bergheim i Sarpsborg. Da de la ned avdelingen, fortsatte telefonen å ringe hos meg. Det var absolutt et marked her. Da bestemte Bjørn Harald og jeg oss for å starte for selv, forteller Grønnsveen.

Som sagt så gjort. Lokalene ble leid i mars 2017, og året etter tok de imot sine første kunder. En økende arbeidsmengde resulterte i behov for flere medarbeidere. I dag er det totalt fire ansatte, alle mekanikere med fagbrev.

Grønnsveen forteller at de også har en lærling, som skal opp til fagprøven i mai. Allerede i juni ønsker de en ny lærling velkommen. Den nyankomne lærlingen er ikke ukjent med verkstedet siden han allerede har tilbragt et halvt år med utplassering her.

– Lærlinger er viktig, både for oss og bransjen. Det er slik vi sørger for rekruttering. Dessuten er det viktig å få inn de unge, som er veldig gode på elektronikk. Det er jo litt mangelfullt hos oss eldre, smiler Grønnsveen. 

Jan Egil Grønnsveen har lang erfaring fra bilbransjen - og en forkjærlighet for amerikanske biler.

Bobiler er i vinden som aldri før

Kundemassen består av både privatpersoner, bedrifter og bilforhandlere.

– Et stort antall av våre oppdrag gjelder bobil og amerikanske biler. Men vi tar imot alt fra personbiler til mellomstore biler, av alle merker, sier Grønnsveen.

Amerikanske biler er hjertebarnet til Grønnsveen – noe han ikke legger skjul på. I mer enn 15 år har han jobbet på kjente merker som Ford og Chevrolet. Uansett om kunden har kommet i en Grand Cherokee, Mustang, Tahoe eller Corvette, har bilentusiasten bistått kundene med å finne feil, reparere eller utføre service.

Bobileiere finner også veien til Ditt Servicesenter. Grønnsveen forteller at de utfører garantijobber for flere bobilforhandlere i Østfold samt private.

– Bobil er blitt meget populært, men det er ikke alle som vet at vi påtar oss oppdrag på dette. Gjennom våre leverandører utfører vi reparasjon av småskader, lakkskader og bytter frontrute. Vi kommer gjerne med råd og veiledning også. Bobil har vi lang erfaring med, og vi kan stå for det arbeidet vi utfører, fortsetter han.

Grønnsveen og medeier Engvik har til sammen over 30 års erfaring fra bransjen. Mange av kundene benyttet seg av de to eiernes kunnskap og ferdigheter på tidligere arbeidsplasser, og fulgte etter da de startet for seg selv. 

Enkelt for deg – Bra for bilen!

Ditt Servicesenter AS

Per Magnus Bredesen (t.v.) og Ali Nasrat sørger for at bilene får god og riktig behandling.

Trygghet i medlemskap av en landsdekkende kjede

Ditt Servicesenter er medlem av Automester, en landsdekkende kjede med offentlig godkjente bilverksteder. Verkstedet i Moss er en selvstendig økonomisk enhet som utfører EU-kontroll og alt av service, reparasjon og bilskade. Et stempel fra et Automester-verksted er like gyldig som et stempel fra et merkeverksted.

Den generelle oppfatningen blant bileiere er at bilen må til merkeverksted for å kunne beholde garantier og få utført gyldig service. Det er ikke tilfelle. Som bileier står du fritt til å velge verksted selv.

Ditt Servicesenter er opptatt av at resultatet skal bli optimalt. Derfor bruker de kun de beste leverandørene av verkstedmateriell, tilbehør og utstyr. Alle delene som benyttes er originale, med opptil tre års garanti.

De utfører også skifte av dekk og felger. Har de ikke dekkene for bilen din, kan de leveres samme dag. 

Velkommen til oss! Bjørn Harald Engvik (t.v.), Ali Nasrat, Per Magnus Bredesen og Jan Egil Grønnsveen.

Grønnsveen forteller at det er mange fordeler å være medlem i Automester-kjeden. Blant annet er det delelevering opptil fire ganger om dagen, på alle typer bilmerker. De ansatte får også tilbud om kontinuerlig etterutdanning, slik at de hele tiden er oppdatert på hva som skjer i bransjen.

De fem mekanikerne har lang erfaring med flere ulike bilmerker. Topp moderne utstyr og lang erfaring gjør at de finner feilen og utbedrer den til avtalt pris og tid.

Fokuset er rettet mot fornøyde kunder. Derfor vektlegger de god service til konkurransedyktige priser – med alle garantiene i behold.

Målet for det kommende året er å fortsette veksten de har hatt de siste to årene, samt fornøyde kunder.

Uansett hvilke bilmerke du kjører, om det er amerikansk, svensk, tysk eller bobil, kan du være trygg på at bilen din får en god og riktig behandling av erfarne mekanikere.

Hos Ditt Servicesenter får du samme service, reparasjon og garanti som på et merkeverksted! 

20-punktsjekken er en bilservice som inneholder kontroll av:

• Luftfilter
• Spylevæske
• Vindusviskere/spylefunksjon
• Dekk og dekktrykk
• Frontrute (slitasje/steinsprut)
• Bremseskiver/bremseklosser
• Bremser på bremserulle
• Bremsevæske
• Lys
• Lysinnstilling
• Kontroll av forstilling (foringer/oppheng)
• Kontroll av bakstilling (foringer/oppheng)
• Støtdempere
• Lese ut feilkoder fra motorstyring
• Eksosanlegg
• Kontroll av sporreim/viftereim
• Frostvæske
• Dynamo/lading
• Batteri
• Kontroll av hengerkontakt

Skifte av olje og filter kommer eventuelt i tillegg.

Kontrollen gir bilen din ett års mobilitetsgaranti med hjelp når du trenger det 24/7 - uten egenandel. I samarbeid med Viking Redningstjeneste hjelper vi deg uansett årsak. Hele døgnet, alle dager i året.

Ditt Servicesenter AS

• Ditt Servicesenter AS ble etablert i 2017.
• For å være trygg på at bilen din får en god og riktig behandling av erfarne mekanikere, kan du levere bilen din hos oss. Det kan du spare både tid og penger på.
• Vi har lang erfaring og oppdatert kompetanse på de fleste bilmerker.
• Her får du god service til en konkurransedyktig pris med alle garantier i behold. Vårt stempel i serviceheftet er like gyldig som merkevareverkstedets.
• Våre tjenester inkluderer EU-kontroll, service, 20-punktssjekk, deler med orginalkvalitet, reparasjon og Automester mobilitetsgaranti (24/7 veihjelp).
• Vi er i dag 4 ansatte.

Bestill time her

Redaksjonen i Moss Avis har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet